In ultimele luni, munca de acasa a intrat neanuntata in mai multe locuinte si, in multe cazuri, pare sa fie aici pentru a ramane. Ca in orice domeniu de activitate, lucratul de acasa are si parti bune si parti rele.

Printre punctele pozitive se numara orele de lucru flexibile (desi acest lucru depinde de companie), posibilitatea de a te imbraca mai confortabil, de a dormi mai multe ore deoarece nu trebuie sa faci naveta la serviciu si de a evita blocajele si aglomeratia din trafic la orele de varf, in special in orasele mai aglomerate.

In ceea ce priveste punctele mai putin bune, putem vorbi despre dificultatea de a te deconecta de la munca, deoarece o desfasori acasa si poate fi mai complicat sa o separi de timpul liber si de viata privata, sau despre lipsa unui spatiu in care sa te concentrezi si sa nu fii intrerupt, multe persoane fiind nevoite sa lucreze in spatii comune, cum ar fi livingul sau bucataria, deoarece nu au o camera special amenajata pentru birou.

Daca nu ai mai lucrat niciodata de acasa, iti sugeram sa fii atent la aceste sfaturi pentru a incepe cu dreptul.

In ce loc poti sa amplasezi biroul?

Chiar daca nu dispui de o camera goala in casa ta, unde iti poti amenaja biroul, nu inseamna ca nu te poti bucura de un spatiu util de lucru. Astfel, nu ramane decat sa creezi un colt in care sa instalezi biroul si sa optimizezi spatiul, pentru ore productive de munca.

Este important ca lucrurile din jur sa nu reprezinte nicio piedica, indiferent daca este vorba despre scaune, documente sau cablurile de internet. Primul pas consta in realizarea listei cu toate lucrurile de care ai nevoie: documente, telefon, imprimanta, laptop sau monitor, care te vor ajuta sa-ti dai seama cat de mare trebuie sa fie biroul.

Pe cat posibil, incearca sa delimitezi biroul de restul casei, pentru a avea o productivitate maxima. Poti amenaja biroul si intr-un balcon inchis, indiferent daca acesta este integrat sau nu in living. Avantajul amenajarii biroului in balcon este acela ca poti beneficia de lumina naturala, care te ajuta sa lucrezi cu spor.

Totodata, poti amenaja biroul si in living, langa o fereastra sau il poti aseza in spatele unei canapele, pentru delimitarea corecta a spatiului. Numeroase persoane aleg sa-si amenajeze biroul direct in dormitor, chiar daca aceasta este o camera destinata exclusiv odihnei.

Daca aceasta idee este pe gustul tau, alege un colt cat mai retras, de preferat cu spatele la pat, unde poti sa plasezi biroul de lucru.

Cum amenajezi biroul de acasa?

Nu lucra inghesuit! Chiar daca spatiul nu iti este cel mai bun prieten, trebuie sa amenajezi un loc usor de utilizat si accesibil, deoarece vei petrece la birou ore pretioase, muncind. De aceea, amplaseaza obiectele de mobilier pe care le folosesti cel mai des in apropierea scaunului de birou.

Daca spatiul iti permite, alege un birou modular, cu sertare si rafturi, care sa cuprinda elemente de mobilier pentru dormitor si birou. Nu uita nici de cosul de gunoi pe care sa-l plasezi in apropierea biroului si ia in calcul o lampa de birou, care iti va fi de folos pe timpul serii.

Dezvoltarea lucratului de acasa face ca ergonomia biroului de acasa sa devina o prioritate atat pentru companii, cat si pentru angajati, scopul fiind de a-ti face spatiul de lucru mai confortabil. Biroul de acasa trebuie sa fie favorabil sanatatii si confortului tau.

De asemenea, este vorba de a te asigura ca spatiul in care ai laptopul, telefonul si imprimanta te ajuta sa eviti ranile cauzate de obiceiurile proaste si de scaunele, mobilierul, calculatoarele si alte elemente prost aranjate.

Nu ar trebui sa fie un secret pentru nimeni faptul ca spatiul de lucru influenteaza productivitatea si chiar, intr-o anumita masura, fericirea angajatilor.

Este suficient sa ne uitam la birourile unor giganti din domeniul tehnologiei, precum Google si Facebook, care dispun de spatii comune de recreere cu tot felul de activitati de relaxare la anumite ore pentru a lua o scurta pauza si a interactiona cu colegii.

Nu spunem ca transformarea locuintei intr-un parc de distractii este solutia, dar trebuie sa gasesti un echilibru intre un spatiu bun de desfasurare a activitatii care sa iti permita sa iti desfasori activitatea in mod eficient si care sa iti permita sa iti lasi problemele si grijile inauntru atunci cand ziua de lucru se termina, pentru ca, asa cum am spus, una dintre marile probleme ale muncii de acasa este separarea timpului liber si a odihnei de locul de munca.

Este adevarat ca poti lucra la un birou subred, in lumina slaba si cu un ecran prost pozitionat. Dar daca vei acorda atentie ergonomiei, vei castiga in productivitate si sanatate.

Exista mai multe aspecte care trebuie luate in considerare pentru a obtine un spatiu de lucru ideal si toate sunt mai mult sau mai putin la fel de importante. Iar daca una dintre ele nu este realizabila din cauza conditiilor din incapere, atunci intervine ingeniozitatea si imaginatia pentru a incerca sa o rezolvam in cel mai bun mod posibil.

{{clean}}
{{clean2}}
{{clean3}}

9 thoughts on “Amenajarea unui birou de lucru in locuinta ta

  1. Totodata, mi-a placut modul in care autorul a structurat articolul, facilitand intelegerea si retinerea informatiilor prezentate. Este motivant sa citesti despre modalitati eficiente de a-ti atinge obiectivele si de a-ti depasi limitele personale.

  2. Articolul de pe MKTP.ro este foarte interesant, deoarece abordeaza un subiect important legat de dezvoltarea personala. Autorul ofera sfaturi practice si usor de aplicat pentru a ne imbunatati calitatea vietii, iar exemplele date sunt relevante si inspiratoare.

  3. Recomand acest articol tuturor antreprenorilor sau managerilor care doresc sa isi dezvolte prezenta online si sa atraga mai multi clienti. Informatiile oferite sunt relevante si bine structurate, fiind usor de inteles si aplicat in practica.

  4. Cred ca analiza comparativa dintre diferite metode de promovare online este foarte utila pentru cei care sunt la inceput de drum in domeniul marketingului digital. Acest articol ofera o perspectiva cuprinzatoare asupra avantajelor si dezavantajelor fiecarei strategii prezentate.

  5. Sunt de acord cu ideea ca social media joaca un rol crucial in strategia de marketing a unei afaceri. Este important sa fii prezent pe diverse platforme si sa interactionezi cu publicul tau pentru a-ti creste vizibilitatea si notorietatea brandului.

  6. Articolul este foarte interesant deoarece abordeaza un subiect important legat de marketing online. Autorul ofera informatii utile si sugestii practice despre cum sa iti promovezi afacerea pe internet.

  7. As dori sa vad mai multe detalii despre procesul de implementare a unui sistem CRM si despre etapele pe care trebuie sa le parcurga o companie pentru a se asigura ca beneficiaza de rezultatele dorite. Un ghid practic ar fi foarte util pentru cei interesati.

  8. Am fost impresionat de modul in care sunt prezentate studiile de caz care ilustreaza impactul implementarii unui sistem CRM in diferite companii. Acest lucru ofera cititorilor o perspectiva clara asupra beneficiilor pe care le pot aduce aceste solutii.

  9. Articolul prezinta foarte bine avantajele si dezavantajele utilizarii unui sistem CRM in cadrul unei companii. Este important sa se tina cont de toate aspectele mentionate pentru a lua decizii informate si pentru a beneficia la maximum de potentialul acestui instrument.

Comments are closed.